“Dankzij SendCloud verzenden wij onze bestellingen nu tijds- en kostenefficiënt.”

Wout Warreyn | Webshopbouwer ’t Amerikaantje

Logo Amerikaantje
[us_separator type=”invisible”]

” ’t Amerikaantje, ’t Amerikaantje, ’s zondags open, supergoed en supergoedkoop.” Wie herinnert er zich het alom bekende reclamespotje waarin de Strangers opdraafden nu niet? Anno 2017 is de stock Américain uit het Oost-Vlaamse Belsele een omni-channel speler waarbij het z’n assortiment ook online aanbiedt.

[us_single_image image=”19282″]
[us_separator type=”invisible” size=”small”]

Van fysieke retailer naar omni-channel
’t Amerikaantje, opgericht in 1964 was lange tijd een puur fysieke speler op de retailmarkt.  Niet geheel onlogisch aangezien het internet toen zelfs nog niet bestond. In 1994 vond oprichter Herman Vlassemberghs het tijd om te investeren in de naamsbekendheid van zijn zaak. Hij vroeg de strangers om een reclamespotje op te nemen én met succes! Van heinde en ver kwam de Vlaming naar ’t Amerikaantje. Totdat er een factuur van Sabam in de bus viel voor het onrechtmatig gebruik van het “Bonanza deuntje”. De reclamespot werd afgevoerd en ’t Amerikaantje zag de omzet jaar na jaar dalen. Om dit tegen te gaan beslisten ze om naast hun fysieke aanwezigheid ook een webshop op te richten.

[us_separator size=”small” type=”default”]

“Voorheen moesten we handmatig een CSV bestand opladen in ons verzendsysteem. Nu gebeurt alles automatisch!”

[us_separator size=”small” type=”default”]
[us_separator type=”invisible” size=”small”]
[us_single_image image=”19274″]

Hoe zat jullie verzendproces voorheen in elkaar?
Voordat we SendCloud leerden kennen op de e-commerce xpo in Kortrijk werkten we rechtstreeks samen met bpost en DPD. Maar het verzendproces via hen was zeer omslachtig. Via een CSV bestand werden onze bestellingen in de verzendsystemen ingeladen, wat niet echt efficiënt was. Bovendien maakten we gebruik van 2 verschillende vervoerders, wat resulteerde in 2 verschillende systemen, 2 verschillende facturen,… waardoor het overzicht behouden moeilijk werd. Dankzij SendCloud verloopt ons volledige verzendproces nu automatisch en vanuit één systeem ondanks dat we nog steeds meerdere vervoerders gebruiken. Sinds kort gebruiken we ook de afhaalpuntkiezer, hierdoor kunnen klanten zelf kiezen waar ze hun bestelling ophalen.

[us_separator size=”small” type=”default”]

“Onze klanten kunnen dankzij de afhaalpuntenkiezer zelf bepalen waar ze hun pakket willen ophalen”

[us_separator size=”small” type=”default”]

’t Amerikaantje ❤ SendCloud

Hoe ervaar je het gebruik van SendCloud?
Dankzij SendCloud sparen we een hoop tijd en geld uit. Het aantal manuele handelingen tijdens het verzendproces is sterk afgenomen en verloopt nagenoeg volledig automatisch. Hierdoor is de kans op een menselijke fout ook een stuk kleiner. Wat onze klanten alleen maar ten goede komt. Dat we daarbij ook geld uitsparen dankzij een scherp tarief is natuurlijk mooi meegenomen.

Voordelen

Automatisch verzendlabels printen

Afhaalpuntkiezer integratie

Flinke tijdsbesparing

Scherp verzendtarief

[us_separator size=”small” type=”default”]
[us_cta title=”Ontdek hoe simpel en efficiënt het verzenden van pakjes kan zijn!” color=”light” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fpanel.sendcloud.sc%2Faccounts%2Fsignup%2F%3Fcountry%3Dbe%26lang%3Dnl|||” btn_label=”Meld je gratis aan!” btn_color=”primary”]Bespaar tijd en geld met Europa’s nummer 1 verzendtool voor webshops.[/us_cta]