Skip to main content
Overzicht van ShoeStore trackingpagina
melding dat de bestelling onderweg is
Graphic of mobile interface showing delivery status and a five-star customer review quote.
Woman holding phone with multilingual delivery notifications.
Post-purchase software dashboard tracking parcels and predicting delivery delays.
Sendcloud integrations
ecommerce customer experience social proof
A woman holding a jacket
how to ask for reviews
Goedkoop zakelijk verzenden

Wat is een post-purchase ervaring in e-commerce en waarom is dit belangrijk?

Een post-purchase ervaring verwijst naar alles wat gebeurt nadat een klant een bestelling heeft geplaatst, inclusief tracking, levering en retour. Een positieve ervaring zorgt voor vertrouwen, vermindert het aantal klachten en vergroot de loyaliteit. Een slechte ervaring doet het omgekeerde.

Hoe kan post-purchase ervaring software zoals Sendcloud mijn e-commerce ervaring verbeteren?

Post-purchase software zoals Sendcloud automatiseert parcel tracking, meldingen, retouren en veel meer. Het helpt bij het informeren van je klanten en reduceert de hoeveelheid werk van jouw mensen. Features zoals merkspecifieke tracking pagina’s, proactieve updates en self-service retourportals zorgen voor een soepel proces voor jou en je klanten.

Werkt Sendcloud met meerdere vervoerders?

Absoluut! Sendcloud integreert met een grote en diverse groep vervoerders. Dat geeft jou de flexibiliteit om klanten meer bezorgpties te bieden terwijl je al deze leveropties eenvoudig binnen een plaform beheert.

Leidt het verbeteren van het retourproces tot een hoger retourpercentage?

Niet per se. Sendcloud stelt je in staat om op basis van retourdata te achterhalen waarom klanten producten terugsturen en je strategie aan te passen om toekomstige retouren te voorkomen. Daarbij zorgt een soepel retourproces voor vertrouwen en zal dit leiden tot herhaalaankopen.

Kan ik Sendcloud gebruiken in combinatie met mijn huidige e-commerce platform?

Zeker! Sendcloud werkt samen met belangrijke platformen zoals Shopify, WooCommerce en Adobe Commerce. Je integreert het dus eenvoudig, zonder jouw bestaande werkprocessen te verstoren.

Hoe helpt Sendcloud bij het verminderen van WISMO verzoeken?

Door proactief updates te geven via gepersonaliseerde tracking pagina’s, SMS, WhatsApp en e-mail blijven klanten op de hoogte van de status van hun bestelling. Dit vermindert het aantal WISMO verzoeken en ontlast jouw klantenservice.

Is Sendcloud geschikt voor kleinere e-commerce ondernemers?

Ja! Sendcloud is ontworpen voor kleine en grote ondernemingen. Het maakt niet uit of je nu net begint of al honderden zendingen per dag verzendt. Onze tools groeien mee met jouw behoeften.