Eindelijk is het dan zo ver, wij hebben één van onze grootste updates ooit gelanceerd! Maandenlang hebben onze developers hard gewerkt om een flink aantal (nieuwe) features te ontwikkelen. Naast de huidige features van Sendcloud kun je nu nog sneller orders verwerken en automatisch multi-carrier verzenden. Hoe kun je dit nu doen en wat zijn die extra features dan? We vertellen je er alles over in dit artikel.

Tot wel 7 keer sneller orders verwerken met meerdere vervoerders

Het aanbieden van meerdere bezorgopties in je check-out is anno 2018 een must voor je webshop. Bij Sendcloud werken we daarom samen met verschillende vervoerders zoals PostNL, DPD, DHL, UPS, Red Je Pakketje voor Same Day Delivery en meer. Zo kun je voor ieder product en elke bestemming de beste verzendoptie kiezen.

Dat vraagt om automatische oplossingen, want logistiek blijft een blok aan het been. Bij Sendcloud willen we dit zo gemakkelijk en efficiënt mogelijk voor je maken. De huidige features van Sendcloud helpen je al een heel eind op weg om je orders efficiënt te verwerken. Maar wat als je nu tientallen of zelfs honderden orders per dag verzendt?

Dan is de kans groot dat je een aantal medewerkers in dienst hebt, je een flinke voorraad beheert in je magazijn en geen tijd kunt verliezen op de bezorging van je pakketten. Ook dan wil je dat je pickers & packers al je orders razendsnel kunnen verwerken en hier geen fouten in maken.

Wat is er nieuw en wat zijn de voordelen?

Dankzij onze nieuwste ontwikkelingen bespaar je veel tijd en wordt het maken van fouten in je verzendproces (bijna) onmogelijk. Je magazijnmedewerkers kunnen picklijsten printen, de producten verzamelen in je magazijn en vervolgens de order ready to go maken door alles in de verzenddoos te stoppen.

Doordat de picklijsten én pakbonnen scanbaar zijn, genereer je direct een verzendlabel. Door ook nog eens gebruik te maken van shipping rules zorg je ervoor dat je foutloos verzendt en niet eens meer hoeft na te denken over het aanmaken van verzendlabels en de verzendopties.

De voordelen op een rij: 

  • Smart Shipping rules: Stel jouw custom regels in, zodat automatisch de juiste verzendoptie op je label verschijnt. Handig wanneer je multi-carrier verzendt en meerdere bezorgopties aanbiedt.
  • Pack & Go: Gebruik een barcode scanner of verwerk orders via de automatische modus. Vanuit je Pack & Go overview print je picklijsten en/of pakbonnen samen met verzendlabels om je order direct klaar te maken voor verzending.
  • Picklijsten: Gebruik scanbare picklijsten voor je orderpickers, die helpen je nog flexibeler orders te verwerken in je magazijn.
  • Geschikt voor meerdere werkplaatsen tegelijk: Al je magazijnmedewekers kunnen tegelijkertijd orders inpakken en verzendlabels printen, je Pack & Go overzicht wordt continue vernieuwd wanneer een order is verwerkt.
  • Koppel meerdere printers aan je account: Welke printer je ook gebruikt, het is mogelijk iedere printer te koppelen. Zo kun je bijvoorbeeld een A4 printer koppelen waarmee je de picklijsten print. Daarnaast kun je jouw labelprinter gebruiken om verzendlabels te printen.
  • Gelijktijdig pakbonnen printen: Wil jij een pakbon meesturen? Dan kun je deze samen met je verzendlabel automatisch printen.

Foutloos & automatisch verzenden met Smart Shipping Rules

De Smart Shipping Rules van Sendcloud helpen je bij het nog sneller verwerken en verzenden van je orders. Je hoeft namelijk niet meer na te denken over de verzendoptie voor jouw zending. Je bepaalt eenmalig welke regels je opstelt en automatisch verschijnt de juiste verzendoptie op je label. Om je een idee te geven van wat shipping rules kunnen doen voor je shop, hebben we een aantal voorbeelden op een rijtje gezet.

  • Koppel je check-out met een Sendcloud verzendoptie: Wanneer shop check-out verzendmethode is brievenbuspakje EN land is Nederland > Verzend met PostNL Mailbox Parcel Extra 0-2kg.
  • Wanneer je product verstuurt van hoge waarde: Wanneer item naam bevat Macbook > verzeker zending met €1000,-.
  • Wanneer je een extra groot pakket verstuurt: Wanneer item naam bevat tapijt > EN bestemming is Nederland > Verzend met DHL Europlus.
  • Verzenden naar het buitenland: Wanneer bestemming is Verenigd Koninkrijk EN gewicht is minder dan of gelijk aan 5KG > Verzend met UPS standaard 3-6KG.

Automatisch orders verwerken met Smart Shipping Rules van Sendcloud

Scanbare picklijsten en (digitale) pakbonnen met Pack & Go

De naam verklapt het misschien al een beetje. Pack & Go zorgt er onder andere voor dat je orders kunt picken, packen en gelijk klaarmaakt om te verzenden. Je hebt de mogelijkheid om orders op twee verschillende manieren te verwerken. Je kunt zelf kiezen welke optie het beste bij jouw webshop past.

1. Orderverwerking via een scanner

Beschik je over een barcodescanner of zou je daar gebruik van willen maken? Dan is het gebruiken van de scannermodus de beste optie voor jou. Wanneer je orders automatisch binnen komen bij Sendcloud, genereer je direct picklijsten. Ideaal voor orderpickers in je magazijn! Op de picklijst worden de producten (productcodes en productnamen), aantallen en naar welke klant het verzonden moet worden weergegeven.

Daarnaast is het mogelijk om alleen aan de slag te gaan met pakbonnen die je aan de order kunt toevoegen. Ook deze pakbonnen zijn nu scanbaar, waardoor je deze ook kunt scannen om automatisch een verzendlabel te genereren.

Hoe werkt het?

  • Zorg dat je webshop gekoppeld is met Sendcloud, zo worden je orders automatisch geïmporteerd.
  • Selecteer je inkomende order(s) en klik op picklijsten printen (je kunt meerdere orders op één picklijst verwerken).
  • Je picklijsten komen direct je printer uitgerold.
  • Scan de order op de picklijst om te bevestigen en eventueel wijzigingen door te voeren, scan deze twee keer om een verzendlabel te printen.

óf

  • Zorg dat je webshop gekoppeld is met Sendcloud, zo worden je orders automatisch geïmporteerd.
  • Selecteer je inkomende order(s) en klik op pakbonnen printen.
  • Scan de pakbon om te bevestigen of eventueel iets te wijzigen en scan nogmaals om je verzendlabel te printen.


2. (Digitale) pakbonnen zonder handscanner

Liever zonder scanner aan de slag? Dat kan natuurlijk ook. Vanuit je Pack & Go overzicht worden je orders automatisch geïmporteerd en één voor één weergegeven. Hierdoor kunnen alle orders direct ingepakt worden en de verzendlabels en/of pakbonnen geprint worden. Dit zorgt ervoor dat je orders foutloos en nog sneller je magazijn en/of winkel verlaten.

Pakbonnen kun je in één klik afdrukken. Deze pakbon kun je toevoegen aan de order en bevat een logo wanneer je jouw merk(en) hebt ingesteld in je Sendcloud account. Daarnaast kunnen ze ook worden gebruikt om orders uit je magazijn te pakken.

Hoe werkt het?

  • Zorg dat je webshop gekoppeld is met Sendcloud, zo worden je orders automatisch geïmporteerd.
  • Ga naar je Pack & Go overzicht.
  • Je eerste order verschijnt: controleer de verzendopties, gegevens en print het bijbehorende verzendlabel (eventueel) samen met de pakbon.

Met de Smart Shipping Rules wordt automatisch de juiste verzendoptie en eventueel verzekering aan je zending toegevoegd.

Efficiënter verzenden met je eigen contract

Heb je zelf een contract met een vervoerder? Ook dan kun je gebruikmaken van Sendcloud. Je laadt namelijk je eigen contract in bij Sendcloud, waardoor je pakketten tegen je eigen verzendtarief verstuurt. Daarnaast kun je gebruikmaken van extra vervoerders via Sendcloud. Zo kun je eindeloos vervoerders en verzendopties met elkaar combineren en efficiënter verzenden via Sendcloud. Onze features helpen je namelijk het volledige orderverwerking- en verzendproces te automatiseren.

Mocht je nog vragen hebben over het gebruik van Sendcloud, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

Leave a Reply