Vergroot het klantvertrouwen met onze wereldwijde tracking
Blijf je zendingen volgen, zelfs als ze de grens overgaan. Houd je klanten op de hoogte via e-mail en sms. Verbeter je klanttevredenheid, verminder ‘waar-is-mijn-bestelling’-vragen en vergroot je efficiëntie.
“Onze klanten profiteren ook van onze samenwerking met Sendcloud. De wereldwijde tracking van onze orders is eenvoudiger, nauwkeuriger en overzichtelijker.”
Duke Distillery
Spreek de taal van jouw klanten
¿No hablas español? Geen probleem! Onze e-mail-, WhatsApp- en sms-templates zijn beschikbaar in allerlei talen, zodat je jouw klanten altijd in hun eigen taal op de hoogte kunt houden.
Volg je internationale zendingen
Alle statussen op één plek
Ga internationaal met meertalige tracking
Voeg bij het instellen van de statusupdates verschillende landen toe om persoonlijke statusupdates automatisch te vertalen. Het lokaliseren van de klantervaring is onmisbaar voor het wereldwijde succes van je merk.
Eenvoudig zendingen volgen
De websites van allerlei verschillende vervoerders doorspitten is verleden tijd. Via ons platform bekijk je de statussen van al je zendingen in één oogopslag. Je hebt op elk moment toegang tot uitgebreide trackinginformatie, waardoor je de veelvoorkomende ‘waar-is-mijn-bestelling’-vragen kunt voorkomen.
Kies de beste trackingopties
Stuur automatische statusupdates via e-mail, sms of WhatsApp om de gehele klantervaring te verbeteren en cross-sales een boost te geven.
Alles op één platform
Dankzij onze integraties ontvang je jouw statusupdates direct in je eigen CS-systeem. Bespaar tijd en blijf op de hoogte van je internationale zendingen, van verzending tot levering.
Jouw gepersonaliseerde trackingpagina
Maak van je trackingpagina een beginpunt voor nog meer verkopen. Personaliseer je pagina zodat deze overeenkomt met de look-and-feel van je merk, voeg artikelen toe voor cross-selling, deel promocodes en laat je klanten je eenvoudig volgen op Instagram.
Wat onze klanten zeggen
“Het leveren van de best mogelijke klantervaring staat bij Bunzlau Castle voorop. Met behulp van de branded tracking e-mails van Sendcloud houden we onze klanten altijd op de hoogte van de status van hun bestelling.”
Bunzlau Castle 🇳🇱
“Sinds we Sendcloud hebben geïmplementeerd gaan onze klantreviews omhoog en zien we dat het aantal vragen bij de klantenservice terugloopt. Dat komt onder andere doordat klanten nu goed op de hoogte worden gehouden van de status van hun pakket.”
Boots 🇳🇱
“Ook onze klanten profiteren van deze samenwerking. Het volgen van bestellingen is veel eenvoudiger, nauwkeuriger en transparanter geworden dankzij de geautomatiseerde en gepersonaliseerde track & trace-meldingen.”
Duke Distillery 🇩🇪
“Naast het automatiseren van labelgeneratie was het voor Friandries belangrijk dat ze met vervoerders in heel Europa konden verzenden en tracking konden personaliseren om klanten op de hoogte te houden. Met de geautomatiseerde tracking functie van Sendcloud kan Friandries klanten met gepersonaliseerde e-mails op de hoogte houden.”
Friandries 🇳🇱
FAQ
Hoe werkt wereldwijde tracking?
Zodra wij een update hebben ontvangen van een vervoerder (PostNL, DHL, etc), stuurt Sendcloud intern een melding dat de status van het pakket is veranderd. Onze trackingfunctionaliteit gebruikt deze informatie vervolgens om de trackingpagina bij te werken en statusupdates te versturen.
Lees meer over onze trackingoplossing.
Hoe werkt tracking met multicollo-zendingen?
Voor multicollo-zendingen, waarbij elk pakket een eigen trackingnummer heeft, maar wel in één pakket wordt verzonden, sturen we één tracking-e-mail per statusupdate (in plaats van meerdere e-mails voor elk pakket). Zo ontvangen verkopers telkens maar een update per bestelling.
Werkt wereldwijde tracking bij alle vervoerders?
Wereldwijde tracking werkt bij alle vervoerders die wij ondersteunen. Dit zijn onze belangrijkste internationale vervoerders: – UPS Global – DHL Express – FedEx.
Weet je niet welke vervoerder je moet kiezen? Lees onze tips voor het selecteren van internationale vervoerders.
Wat voor statusupdates ontvangen mijn klanten?
Wij werken met meer dan 500 statusupdates, die we voor jouw klanten opsplitsen in de volgende categorieën:
- Klaar voor verzending: Dit bericht wordt verstuurd wanneer het verzendlabel via het Sendcloud-portaal is geprint.
- Onderweg: Dit bericht wordt verstuurd wanneer de zending voor het eerst wordt gescand door de vervoerder (meest gekozen optie).
- Vertraagd: Dit bericht wordt verstuurd wanneer de vervoerder aangeeft dat het aflevermoment vertraagd is.
- Klaar om op te halen: Dit (optionele) bericht wordt verstuurd wanneer het pakket klaar is om opgehaald te worden bij het servicepunt.
- Afgeleverd: Dit bericht wordt verstuurd wanneer de bestelling succesvol is afgeleverd.
Kijk hier meer informatie over statusupdates.
Vergroot het vertrouwen van klanten wereldwijd
Met de trackingoplossingen van Sendcloud bouw je aan betere klantrelaties en verminder je ‘waar-is-mijn-bestelling’-vragen aanzienlijk.