“De combinatie van Sendcloud & Shopify is voor ons echt een oplossing.”
Nick en Mathias | Eigenaren KLEIR.
Nick en Mathias | Eigenaren KLEIR.
Kledinglabel KLEIR. is een ode aan Antwerpen, haar inwoners en haar taal. Het merk staat voor de liefde voor het dialect van de stad. Eigenaren Nick & Mathias besloten een kledinglijn te starten om de twee kernwaarden van Antwerpen – trots en durf – te uiten. De collectie bestaat uit truien, t-shirts en mutsen met de grappigste Antwerpse koosnaampjes. Om een steentje bij te kunnen dragen aan de wereld worden de producten fair en verantwoord geproduceerd door middel van biokatoen.
Wat zijn de grootste uitdagingen binnen de webshop?
“Eén van onze uitdagingen is om onze producten tijdig bij de klant te krijgen. Bovendien is het belangrijk om met ons assortiment relevant te blijven voor onze klanten, door telkens weer met leuke nieuwe concepten te komen. Daarnaast is het een uitdaging om de totaalbeleving voor de klant zo goed mogelijk te maken: alles vlot laten verlopen en voor een leuke extra zorgen. Tot slot is het onderbrengen van de stock (bij één van ons thuis) en het inkopen van de juiste hoeveelheid ook een uitdaging.”
Wat zijn de oplossingen voor deze uitdagingen?
Om met deze uitdagingen om te gaan, maken we gebruik van Sendcloud, Shopify en eigen initiatieven. We blijven bovendien altijd via verschillende kanalen naar onze klant luisteren, om zo goed mogelijk op behoeften in te spelen. Wat betreft de voorraad kopen we momenteel in op gevoel en blijven we thuis nieuwe ruimtes vinden om te stockeren.”
Hoe ziet jullie verzendproces er nu uit?
“Zodra er een order binnenkomt, maken we de bestelling klaar voor verzending. We drukken het verzendlabel af via Sendcloud en plakken dit op de doos. Vervolgens brengen we onze orders naar de krantenwinkel op de hoek, waar deze gescand worden.”
Wat is er veranderd aan jullie verzendproces dankzij Sendcloud?
“Het verzendlabel afdrukken tot het label kleven, kost ons dankzij Sendcloud nog geen 2 minuten tijd. Alles handmatig opschrijven of overtypen op de website van bpost, vervolgens apart betalen en verder opvolgen, kost toch al gemakkelijk 10 tot 12 minuten.”
KLEIR ❤ Sendcloud
”We zijn onmiddellijk gestart met verzenden via Sendcloud. We hoorden erover via kennissen die al een webshop hadden en we waren direct overtuigd. We zijn nog steeds blij mee met het opvolgen van dat advies! Soms horen we nog van andere webshop eigenaren dat ze alles manueel doen. We kunnen ons niet voorstellen hoeveel werk dat voor hen is. Meestal hebben ze dan nog niet van Sendcloud gehoord en schakelen ze snel over, nadat wij ze daarover vertellen.”
Voordelen
© 2023 Sendcloud | Algemene Voorwaarden | Privacy & GDPR Policy | KVK: 66572959 | BTW: NL856613897B01
Automatiseer je verzendproces en bespaar tijd, moeite en geld.
Behoud tevreden klanten met een moeiteloze retourervaring.
Bied klanten de beste vervoerders en bezorgopties bij het afrekenen.
De eenvoudigste bescherming voor je pakketten en je bedrijf
Verras klanten tijdens het wachten met unieke track & trace opties.
Krijg beter inzicht in je bestellingen en retouren met Analytics.
Voeg volledige verzendfuncties toe aan elk systeem.
Kies uit 50+ beschikbare integraties.
Koppel met 100 verschillende vervoerders.